Ağrı Tarım İl Müdürlüğü Standı Teşhir Ürünleri Göz Doldurdu √Ağrı Tanıtı...

#AğrıTanıtımGünleri #AnkaraAKmFuar #İlTanıtımGünleri Ağrı Tarım İl Müdürlüğünün standı gayet renkli ürünler vardı.Ağrı Yöresel otlu peynir, manda yoğurdu, inek yoğurdu, koyun yoğurdu vardı.Gelecek yıllardaki tanıtım günlerinde mutlaka manda yoğurdu satışı yapılmasını rica ettim. Teşhir ürünleri olduğu için satış yapmıyorlarmış, aslında hem teşhir hem de sıcak satış yapılması gerekiyor. Bölgede bulunan jeotermal kaplıcalardan dolayı seralarda Ağrı Diyadin domatesi yetiştiriliyor ve 200 TON domates üretimi yapılmış. Hiç hastalık geçirmemiş hayvanlardan üretilen yoğurt getirmişler çok şaşırdım gerçekten duyunca. Yerli renkli fasülyeler dikkatimi çekti.Ayrıca Patnos Yoncasının özelliği de çok şaşırttı. Patnos yoncası normal yoncalara görece (5 yıl) daha fazla verim veriyormuş ortalama 20-25 yıldan bahsediliyor. Astronot yiyeceği olan Kinoa üretimi yapıldığından bahsediliyor.Ve Ağrı'nın meşhur balı ise endemik çiçek türlerin fazlalığından dolayı Ağrı balını özel kılıyor. Başkentte Ağrı Tanıtım Günleri 2019 Videoları https://www.youtube.com/playlist?list=PLxbmtn36mEkcdCBug-w4b0sc678H95V3K web: https://isacoturoglu.com.tr/akm-fuar/2-agri-tanitim-gunleri-2019.html

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar